IX Transdyscyplinarne Sympozjum Badań Jakościowych - zapisy
- Szczegóły
Zapraszamy do udziału w IX Transdyscyplinarnym Sympozjum Badań Jakościowych, które w tym roku jest organizowane przez Instytut Socjologii i Wydział Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku. Ideą corocznych spotkań jest wymiana myśli i doświadczeń między badaczami i badaczkami reprezentującymi różne dziedziny i specjalności naukowe. Celem spotkań jest pogłębianie wiedzy z zakresu badań jakościowych, doskonalenie warsztatu oraz poszukiwanie nowych perspektyw badawczych, a także integracja środowiska badaczy i badaczek jakościowych w Polsce.
Z uwagi na aktualną sytuacje i nieprzewidywalność, której doświadczamy zdecydowaliśmy, że IX Transdyscyplinarne Sympozjum Badaczy Jakościowych odbędzie się w 2021 roku w formie spotkań on-line. Od 14 marca można się zapisywać na warsztaty organizowane w ramach IX TSBJ. Szczegóły i formularz aplikacyjny znajduje się na stronie www.tsbj.eu
Szkoła Doktorska Nauk Społecznych UwB - Zaproszenie na spotkanie online
- Szczegóły
Szkoła Doktorska Nauk Społecznych UwB serdecznie zaprasza na spotkanie online w sprawie zasad i trybu rekrutacji do szkół doktorskich w roku akademickim 2021/2022.
Spotkanie odbędzie się 19.03.2021 r. o godz. 17.00 za pośrednictwem platformy Blackbord. Obowiązuje rejestracja na spotkanie pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
CESSDA Data Day 2021
- Szczegóły
Consortium of European Social Science Data Archives, CESSDA ERIC (cessda.eu), wraz z Polskim Archiwum Danych Społecznych (PADS) i Archiwum Danych Jakościowych IFiS PAN (ADJ) organizuje 18 marca 2021 r. wydarzenie pod nazwą CESSDA Data Day 2021.
CESSDA jest organizacją działającą na rzecz rozwoju infrastruktury europejskich archiwów danych badawczych z zakresu nauk społecznych oraz wspierania współpracy między tymi archiwami. Obecnie członkami CESSDA ERIC są 22 kraje europejskie, zaś 13 krajów – w tym Polska – ma status państw partnerskich. PADS i ADJ zabiegają o przystąpienie Polski do CESSDA, aby szerzej udostępniać i promować na arenie międzynarodowej empiryczny dorobek polskich nauk społecznych.
CESSDA Data Day 2021 odbędzie się w formie online i będzie się składać z dwóch części.
- Część poranna (w języku angielskim) obejmuje prezentacje i dyskusję panelową na temat szans i wyzwań związanych z otwartym dostępem do danych z zakresu nauk społecznych w Polsce.
- Część popołudniowa (w języku polskim) ma charakter warsztatowy i dotyczy zarządzania danymi badawczymi w naukach społecznych, w tym ich archiwizacji i udostępniania.
Możliwy jest udział w obu częściach wydarzenia lub tylko w jednej, wybranej. Szczegółowy program oraz formularz rejestracyjny są dostępne na stronie: http://www.ads.org.pl/cessda-data-day-2021/.
Decyzja Dyrektor Instytutu Socjologii w sprawie organizacji i form kształcenia w Instytucie Socjologii w semestrze letnim 2020/2021
- Szczegóły
Bezpłatne konsultacje psychologiczne
- Szczegóły
Zapraszamy wszystkich studentów i pracowników Uniwersytetu w Białymstoku na bezpłatne konsultacje psychologiczne. Wsparcie jest jednym z wielu działań realizowanych w ramach projektu „Nowoczesny Uniwersytet dostępny dla wszystkich” (umowa nr POWR.03.05.00-00-A007/20-00) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Osi priorytetowej III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działania 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
Konsultacje odbywają się w Rektoracie przy ul. Świerkowej 20B w sali nr 14, zawsze w godzinach od 10 do 18. Zainteresowane osoby proszone są o kontakt z Panem Markiem Trocem poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Możliwa jest organizacja spotkania zdalnego za pośrednictwem komunikatorów internetowych (np. Skype, Messanger, Teams). Najbliższe terminy to 15, 29 marzec, 12, 26 kwiecień, 10, 24 maj, 14, 28 czerwiec.
Studencie, jeśli chcesz:
- podnieść własną efektywność (w tym w uczeniu się),
- lepiej radzić sobie ze stresem oraz własnymi emocjami,
- skuteczniej zarządzać własnym czasem i energią,
- budować satysfakcjonujące relacje interpersonalne,
- zwiększyć umiejętności zachowań asertywnych, zwłaszcza w trudnych społecznie sytuacjach,
- poznać i zrozumieć siebie,
- porozmawiać o problemach z nauką, dziewczyną/chłopakiem, sobą, swoim otoczeniem i poszukać dla nich rozwiązania.
Pracowniku, jeśli:
- poszukujesz rozwiązań sytuacji trudnych i nietypowych występujących w trakcie zajęć dydaktycznych oraz w relacjach ze studentami poza salą wykładową,
- chcesz wypracować adekwatne, skuteczne i możliwe do zastosowania formy wsparcia dla studentów z niepełnosprawnościami, w tym dla studentów z trudnościami natury psychicznej i poznawczej,
- chcesz ograniczyć ryzyko pojawiania się zachowań niepożądanych na swoich zajęciach,
- chcesz ustanowić efektywną współpracę z osobami z niepełnosprawnościami.